2009. december 3., csütörtök

Aussie Farmers Direct

Az "Aussie Farmers Direct" lényege, hogy mindig friss, 100%-ban Ausztrál tulajdonú, itt készült/termesztett termékeket szállít házhoz. A cél az, hogy ezáltal segítsük az ausztrál farmereket a multikkal szembeni harcban; a friss ausztrál termékek közvetlenül a fogyasztóhoz való eljuttatásával. Azzal pedig, hogy ausztrál termékeket veszünk, az ausztrál gazdaságot erősítjük, ami munkahelyeket teremt és biztosítja a gyerekeink jövőjét.

A vásárlónak is kényelmes, mert egy lépést sem kell tennie és reggel 6 előtt már ott is az ajtóban a friss tej, kenyér, sajt, tojás, bacon - ki miket rendel.
Az első rendelés előtt adnak egy hűtőtáskát, ezt kell az ajtó elé helyezni előző este, és reggel ott találjuk telepakolva. Ha esetleg elfelejtjük kitenni, az sem gond, akkor kölcsönöznek egyet, legközelebb meg elviszik a fölösleges hűtőtáskát. Azért ezen elgondolkodtam egy pillanatra, hogy egy cég működése itt épülhet arra, hogy a megrendelt árut simán a bejárati ajtó elé helyezik... Bárki által hozzáférhető, akár órákon át, és mégsem lopja el az égvilágon senki, jééé.

Szuper weboldaluk van, ahol a vásárlók bejelentkezés után azt változtathatnak a rendeléseikben, amit csak akarnak (emailben jön visszaigazolás is, de az első szállítmány előtt sms-t is kaptunk, hogy üdvözölnek és ne felejtsük el kitenni a hűtőtáskát) szóval nagyon profi. Olyat is lehet kérni, hogy x terméket mondjuk csak kéthetente szállítsanak, ill. ha például elutazunk, akkor arra az időre fel lehet függeszteni a rendeléseket. A fizetés kártyáról megy, a kiszállítás után utólag vonják le az aktuális összeget, szóval nagyon kényelmes: nincs kopogtatás, várakozás, bajlódás a pénzzel, hogy vissza tud-e adni stb...
Semmiféle személyes kontaktus nincs, a Milkman-nel még egyszer sem találkoztunk. A házhozszállítás teljesen ingyenes (vagy inkább úgy mondom, hogy bele van kalkulálva a termékek árába)
Árban nyilván nem veri a multik legolcsóbb termékeit, a Milkman mégis külön kiemeli az előnyök között azt, hogy "save money"; mondván hányszor volt már olyan, hogy elugrottál a szupermarketbe mondjuk tejért és kenyérért, aztán még 50-60 dollárnyi egyéb cuccot is megvettél mellette - minél kevesebbet jársz szupermarketbe, annál több pénz marad a zsebedben, szóval így spórolhatsz a Milkman-nel. Ezt eleinte kissé erőltetettnek találtam, de tényleg kevesebbet járunk így szupermarketekbe, így nem is költünk annyit.

Hozzánk hetente kétszer jönnek, egyelőre főleg az alapdolgokat rendeltük: szerda hajnalonként friss tejet hoznak, friss narancslét, kenyeret, vajat, kéthetente sajtot, szombat hajnalonként pedig tejet, kenyeret, farmról származó tojást, bacon-t. Kipróbáltuk a gyümölcs ill. zöldségszállítmányt is, de azt végül lemondtuk. Ők válogatják össze, mik kerülnek a dobozba, és szerintem nem mindig éri meg (főleg mivel banán mindig sok van benne, az meg náluk egyáltalán nem fogy) A zöldségek között meg volt, amit a net segítségével azonosítottam be (de nem volt gond, kerestem hozzá receptet és megettük :o)
A tejük szerintem kifejezetten finom - nekem eddig ez ízlik a legjobban az eddig kóstolt friss tejek közül (egyébként nem mondanám, hogy szeretem az itteni friss tejeket, annyira nem, hogy én eddig itt csak dobozos tejet ittam; csak a fiúk ittak frisset - most meg mindannyian ugyanazt isszuk :o) Rendelhetőek persze egyéb tejtermékek, meg pékáruk, húsok, gyümölcs-zöldség pakkok is.

Igyekszünk minél egészségesebb ételeket enni, és minél többet mozogni a szabad levegőn, pláne mivel kezdődik a nyár... Én újra elkezdtem kocogni, hogy mire a kutyák jönnek, valamennyire formába kerüljek. Így 15 hónap elteltével beruháztunk végre 2 biciklire is :o) Fuji Absolute 3.0, hybrid bringák, ami gyakorlatilag ötvözete a mountain bike-nak és a versenybringának. Fú, imádom, úgy megy, mint a szél!
Egy görkorira is nagyon vágytam (otthon az is volt, bár jó rég nem használtam...), már hónapokkal ezelőtt ki is néztem a típust: Rollerblade Zetrablade.

Már csak vmi akciót kellett kivárnom rá, mert $250-et tuti nem adtam volna érte. Nemrég aztán $150-re akciózták, de több helyen is megnéztük, és női modell max 1-2 darab volt és az sem az én méretemben :o( Aztán eszembe jutott, hogy megnézzem az ebay-en, és nem hittem a szememnek: rögtön a legközelebb lejáró aukció egy Zetrablade volt, vadiúj állapotban, Sydney-ből, ráadásul pont a (nem túl gyakori) méretemben! Más Zetrablade nem is volt fent, csak ez. Mekkora ennek az esélye? 75 dollárért hoztam el, eredeti dobozában, teljes védőfelszereléssel :o) Előző gazdája szerintem talán ha kétszer felvette, elesett benne, aztán fel is tette az ebay-re...
Már ki is próbáltam, és szinte ugyanolyan jól megy a korizás, mint tinikoromban, amikor suli után estig csak koriztunk és trükköket tanultunk. Annyiban más, hogy most már nem vonz a sebesség, a félcső sem, és nem akarok dobozokat ugrálni sem, és új varratok sem hiányoznak :o) Kimegyünk majd néha St. Kildára és simán csak végigkorizunk a tengerparti sétányon Liza barátnőmmel, vagy éppen családilag. Milunak is sikerült venni egy tök jó akciós korit $125 helyett mindössze $40-ért a Rebel Sportban. Ő is odáig van a korizásért, és egész jól megy már neki! Már csak Márknak kell majd venni (ő terep-görkorit szeretne).

Na, megyünk pakolni, holnap hajnalban indulunk Adelaide-be egy pár napra, barátaink meghívására, már nagyon várjuk :o)))

3 megjegyzés:

Alexandra írta...

Én az organicfood.com.au-ról rendelek (Melbournebe is szállítanak), és nagyon meg vagyok elégedve velük.
Ami miatt különösen jónak tartom őket, hogy zöldséget és gyümölcsöt külön is lehet rendelni, nem csak előre összeállított dobozban.
Bár sok banán lenne a dobozban - náluk a narancs a menő.
Szállítani viszont csak hetente egyszer szoktak.

Agi írta...

Köszi a tippet, meg fogom nézni őket is! :o)

Unknown írta...

Hat ezt mi is kiprobaljuk, nagyon jo otlet a farmerek segitesere.